torsdag 28 maj 2009

4 tips till 3 försäljaren..

Jag försöker se mig själv som en trevlig person och gör så gått jag kan för att inte vara otrevlig emot säljare. Vare sig de ringer eller springer på mig på stan försöker jag avvisa dem snällt om nu det är möjligt om jag har bråttom. Var i Linköping igår, på väg som oftast och hade lagom bråttom. Var mitt inne i stan då han dök upp.

Den unge herrn som lyckades med att göra allt fel så om du läser detta tänkte jag ge 4 tips till 3 och försäljaren.

Nå mig när jag vill, bara för att jag är på stan betyder inte att jag vill teckna nytt abonnemang.
Leta reda på personer som står utanför telefon affärer eller ännu bättre låt mig komma till dig, har du en bra produkt så borde detta inte vara något problem?!

Om du inte får min tillåtelse att sälja, lägg ner. Detta gäller all reklam för den som tvingar sig på blir oftast överflödig och slutligen ignorerad eller irriterar.

Fundera på om försäljare på stan är det bästa för att sälja? Tiden de lägger ner kontra hur många abonnemang de säljer/de som tackar nej. Hur mycket tid/pengar kostar varje nytt abonnemang genom att man använder försäljare?

Hur vårdar försäljarna varumärket, vill man bli ihågkommer som desperat och irriterande?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar