torsdag 14 oktober 2010

Förra inlägget lämnade kanske lite väl mycket till fantasin..



Vad menade jag egentligen med förra inlägget. Inte att kommuner är elefanter. Dock tror jag att alla organisationer eller företag som hoppade på sociala media vågen som svepte över oss gjorde det mer eller mindre genomtänkt. Detta vittnar bland annat facebooks egen kyrkogård om. Massor med företagssidor som står oanvända och omodererade.

Detta är inte så konstigt heller, ibland lät det som att skulle man inte gå med skulle man gå under. Det verkade finnas en teknikromantik där allt skulle lösa sig bara man gick med. Men med några enkla frågor till sig själv eller sin kollega kan man slippa hamna där, som en elefant i en porslins affär.

- Vilka kommunikations utmaningar innebär mitt jobb?
- Kan sociala medier hjälpa mig och hur?
- Hur mäter vi att vår satsning lyckats?

Kan man inte svara på någon av dessa kan man fundera på om man ska göra något annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar