onsdag 29 april 2009

Mät mig!

Om jag investerar 100 kr för 10 läskburkar och säljer dessa vid broöppningen i Söderköping mitt i sommaren vill jag ju tjäna på det. Jag sätter ett pris över 10 kr per burk annars vore jag korkad säg 15 kr för jag vet att folk i bilkö är så desperata så gör jag en vinst på 50% för varje såld burk. Detta gör att jag kommer ha tjänat 50 kr när dagen är slut och kan köpa mer läsk i morgon.

Så svårt var det ju inte, men allt för ofta stöter jag på att när det gäller information lägger vi gärna ut 100 kr men har ingen aning om vad vi får tillbaka. En enkel sak att börja med är titta på hur en investering som en banner för en tjänst ger ökad användning? Då menas inte bara besökare utan slutkunder eller personer som kommit till din målsida (Sidan där det står: du har nu köpt..)

Kanske lite för grundläggande men man måste ju börja någonstans
more to come..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar